بازنشانی گذرواژه

نام کاربری یا ایمیل خود را وارد کنید سپس کلید را فشار دهید

گذرواژه جدید

راهکار نوشتن نقد فیلم جذاب

ایران کست
0 360


یک فیلم ببینید و یادداشت برداری کنید : بدیهی است که اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک فیلم را تماشا کنید (اگر قبلاً آن را ندیده اید) و مواردی را که به نظر شما مهم هستند یادداشت کنید! حقایق اصلی فیلم را جمع آوری کنید چند مورد وجود دارد که باید در مورد آن بدانید:

ژانر. دسته؛
عنوان و سال؛
اسامی بازیگران اصلی؛
نام کارگردان؛
عنوان کتاب (اگر بر اساس کتاب باشد).
شما باید تمام این جزئیات را با خوانندگان خود به اشتراک بگذارید!

یک طرح کلی بسازید : با نوشتن تمام ایده‌های خود روی کاغذ شروع کنید تا ببینید چه چیزی دارید – بعداً، این ایده ها به شما کمک می‌کند متن خود را سریع‌تر بنویسید و چیزی را از دست ندهید (اگر نمی‌دانید چگونه بنویسید، یک نمونه طرح کلی نقد فیلم را پیدا کنید و مطالعه نمایید.).

سعی کنید ساختار و قالب مناسب را رعایت کنید

مقدمه – با یک قلاب شروع کنید، می‌توانید یک واقعیت غافلگیرکننده یا نقل قولی از فیلم ارائه دهید تا توجه را به خود جلب کنید و سپس نظر خود را به وضوح در مورد آن بیان کنید و بگویید که آیا آن را دوست داشتید یا نه. اطلاعات زمینه را ارائه دهید.

بدنه – این قسمت بازبینی است و برداشت هایی که در هنگام تماشای یک فیلم دریافت کردید مفید خواهد بود. سعی کنید آن را مختصر اما منطقی و آموزنده بیان کنید. فراموش نکنید که برای هر ایده ای که بیان می کنید، مدرک ارائه کنید. اگر فیلم را دوست نداشتید، حقایق خاصی را ارائه دهید که باعث شده است به این نتیجه برسید، جزئیات را درج کنید و نقد خود را مطابق با طرح کلی که دارید بنویسید. همچنین، یک نکته خوب این است که فقط بر روی طرح تمرکز نکنید – واضح است که باید در مورد طرح در نقد خود صحبت کنید، اما موارد زیادی وجود دارد که باید در بررسی خود مطرح کنید که باید آن را کامل تر و جالب تر کند. در مورد چه چیزی صحبت کنیم؟ در ادامه چند ایده در مورد آنچه در متن خود بگنجانید آورده شده است

ارزیابی مهارت های بازیگری بازیگران؛
موسیقی متن اصلی و موسیقی کلی.
حالت و لحن؛
سبک کارگردان؛
فیلمبرداری.
برخی از این موارد را درج کنید تا مقاله شما متنوع تر و جالب تر شود.

نتیجه‌گیری – با تکمیل آن با یک نتیجه‌گیری واضح که به پایان‌نامه شما در قسمت مقدمه ارائه شده است، مقاله خود را کامل کنید. چه چیزی را باید در نظر داشت؟ دلیل اصلی خواندن یک نقد این است که خواننده تصمیم بگیرد که آیا فیلمی را ببیند یا خیر، بنابراین نتیجه گیری شما باید به این سوال پاسخ دهد.

در آخر

آنچه را که دارید تصحیح کنید اگر می‌پرسید چگونه می‌توانید مقاله ای بدون نقص داشته باشید، باید آن را تصحیح و ویرایش کنید یا حتی بهتر از آن این است که از شخص دیگری بخواهید آن را برای شما تصحیح کند! به اشتباهات گرامری و نقطه گذاری توجه کنید و به موارد زیر نیز توجه کنید:

  1. اطمینان حاصل کنید که حاوی اسپویلر نیست.
  2. تأیید کنید که از ساختار مناسب استفاده کرده اید.
  3. کار خود را از نظر اصالت بررسی کنید.
  4. از کسی بخواهید آن را برای شما تصحیح کند.
    می‌توانید برای آسان‌تر کردن تصحیح، یک نمونه مقاله تحلیل فیلم با کیفیت پیدا کنید. پس از مقایسه و شناسایی هر گونه اشتباه، متن خود را ویرایش کنید.

ایران کست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Leave the field below empty!

0